ACOLLIDA DIGITAL DE L'ALUMNAT I FAMÍLIES - NORMES DEL CORREU @ COMTE DE RIUS

 

 ACOLLIDA DIGITAL DE L’ALUMNE

NORMES D'ÚS I FUNCIONAMENT DEL CORREU 

Com puc accedir al correu?

El correu sempre el pots consultar, a través d'Internet connectant-te al Núvol del Comte de Rius, si no estàs identificat, et demana les teves credencials. Pensa que és un correu tipus GMAIL per tant si en tens un de personal, t’has d’assegurar que hi accedeixes des del de Centre.

 

 

Des d’un client de correu instal·lat en el teu ordinador o en teu dispositiu mòbil sempre i quan estigui configurat correctament.

 

Quant espai tinc de correu?

L'espai de la bústia de correu és de 50 GB.

 

Quins serveis tinc associat al correu?

Al teu correu hi tens associat el correu electrònic, l'emmagatzematge al núvol, les videoconferències amb Google Meet, eines d’ofimàtica , creació de webs internes amb SITES, Classroom, Contactes, Calendar i Keeps.

 

No tots els serveis són actius. Cal pensar que en funció de l’ensenyament que curseu, els vostres professors ens demanen que us activem altres eines. Hi ha serveis que no estan actius expressament.

 

I quan marxo del centre, què passa amb el meu correu?

Al teu correu està Associat a ser alumne del centre. Si et matricules al curs següent  de finalitzar, a un altre ensenyament al nostre centre, te’l conservem.

 

Per exemple, acabes un cicle de formació de grau mitjà al juny, i posteriorment, et matricules  al setembre a un de superior te’l conservem. Acabes un cicle, i estàs un any sense ser alumne, llavors rebràs un correu que t’indica que seràs donat de baixa.

 

 

I quan em donen de baixa el correu del centre, què passa amb la informació?

El centre no es fa responsable de conservar la teva informació ni les dades quan deixes de ser alumne durant un curs escolar sencer. Rebràs un correu electrònic que t’indica que tota ella serà esborrada. No la transferim a cap servidor, i no es podrà recuperar. Fes-ne una còpia en un dispositiu propi.

 

I si torno al centre després d’un curs escolar , tornaré a tenir el mateix correu?

Podria ser, però si hi ha un altre alumne al que se l’hi ha assignat abans que a tu, pot ser que el teu correu canviï, sobretot si tens cognoms molt comuns a la zona.

 

Quines limitacions té el correu electrònic corporatiu?

La mida màxima d’un missatge de correu tant d’entrada com de sortida és de 20MB (*). Els missatges que superen aquest límit són rebutjats i retornats a l’emissor.

 

Quan s’adjunta un document a un missatge de correu electrònic, s’ha de tenir en compte la mida. Es recomana que els fitxers que s’adjunten no superin els 15 MB. Com a alternativa el pots comprimir, convertir-lo en un pdf, o bé compartir-lo des del núvol.

 

Com es recupera un correu o una carpeta que s’ha esborrat accidentalment?

Els correus, les cites i els contactes esborrats de la paperera es poden recuperar abans que passin trenta dies. Un cop transcorregut aquest termini, són eliminats definitivament.

 

 

M'arriben correus legítims a la carpeta de correu brossa

Si el filtre de correu no desitjat de la GSuite de centre classifica incorrectament missatges legítims, els pots reclassificar ràpidament, seguint algun dels procediments que t’indiquem a continuació:

 

Etiquetar el missatge o missatges de la carpeta de correu brossa com correu legítim.

Afegir l’adreça com a contacte.

Afegir un filtre o una regla per aquesta adreça.

Afegir l’adreça com a remitent segur.

 

Pensa que és un algoritme que cal anar entrenant.

 

 

RECORDA:

·         Activa la recuperació en dos passos amb un telèfon i un correu alternatiu. T’ho demana a l’inici.

·         Envia’t la clau definitiva a un correu alternatiu.

·         Aquest correu és per a ús educatiu, no per a que el posis en un currículum o el donis per a fins publicitaris.

·          Te caducitat.

 

 

 

BONES PRÀCTIQUES

 

     No revelar la contrasenya del correu a ningú, en cas de dubtes de la validesa de la contrasenya, fer un canvi de contrasenya.

       

     Utilitzar el correu per a ús i finalitats lligades a les activitats de docència, de recerca, de transferència de tecnologia o de gestió.

       

     Tancar la sessió un cop finalitzada la feina si és en un dispositiu compartit.

       

     Tancar la sessió si un altre usuari se l’ha descuidat oberta en un dispositiu compartit.

       

     No eliminar cap document compartit per professors o companys.

       

     Llegir atentament qualsevol missatge desconegut que ens aparegui a la pantalla (errors, virus, acceptar condicions i normes, permisos, etc.)

       

     Preguntar al professor responsable quan no se sap què s’ha de fer durant una tasca que suposa l’ús de competències digitals.

       

     Preguntar a SAU els dubtes tècnics de l’Ordinador.

       

     Investigar amb compte les possibilitats de les Apps que tenim a l’abast (Docs, Fulls de Càlcul, Presentacions, GIMP, Sites, Drive, etc.).

       

     Recordar els passos fets al començar a descobrir un programa o App nou.

      

     Anotar-ho si cal.

       

     Recordar les claus d’ús i reenviar-les a un correu alternatiu

       

     Compartir amb els companys estratègies de treball.

       

     Emprar l’opció de còpia oculta (CCO), quan s’enviï un missatge a més d’una persona destinatària que no formi part del centre.

       

     Identificar clarament i concisa l’assumpte.

 

ACTITUDS SANCIONABLES

 

- Utilitzar el vostre compte de l’Institut per comunicar-se amb persones de fora del centre. És un compte exclusivament per a ús docent

- Enregistrar o fotografiar contingut de les sessions de Videoconferències, classes on-line o material del centre.

- Distribuir per correu o a través de canals públics no autoritzats material o imatges del centre o de la comunitat educativa sense permís.

- Deixar comentaris irrespectuosos en xats o grups de treball

- Modificar continguts dels companys o professors sense autorització prèvia

- Copiar/apropiar-se de treballs

- Suplantar la identitat

- Canviar la contrasenya d’un company/a

- Molestar/ assatjar als companys

- Entrar a pàgines no educatives i registrar-se

- Emmagatzemar arxius no adequats a la unitat de drive.

- Utilitzar l’emmagatzematge per a ús propi o per a ús comercial

-Enviar correus de forma massiva i que poden ser considerats SPAM.

- L’alumne podrà editar el seu perfil amb una foto de seva, en cap cas utilitzarà el perfil per posar fotografies incoherents.

- Obrir missatges sospitosos que puguin crear danys al correu del centre

- Enviar, reenviar o respondre missatges de correu que continguin dades sensibles, sense l’autorització del responsable.

 

L’administrador del correu pot suspendre o bloquejar temporalment un usuari de correu per seguretat del servidor o si es detecta una mala pràctica amb l’ús del correu.

Comunica’t amb coordinacio.tac@comtederius.cat si tens més dubtes.

 

Acollida digital de l'alumnat
Curs 2021-2022