Projectes


EN CONSTRUCCIÓ 

Projecte Pati Spring Saludable

Pilotatge Curs 19-20


Projecte Construeix el Teu Somni

Pilotatge Curs 19-20. En construcció


Projecte: Apps d'Innovació

Pilotatge Curs 18-19
Comunitat educativa. Dinamitzat pel Departament d' Electromecànica de Vehicles Automòbils 

Cocrea: Solidaritat que professionalitza- Tots aprenem de tots. Tots crearem per a tots

Pilotatge Curs 17-18 , Implementació curs 18-19 i fins l'actualitat
Comunitat educativa.

Utilitzar la motivació de l’alumnat com a eina d’aprenentatge i autosuperació, el treball cooperatiu i solidari, i l’entrenament de la perseverança per assolir la resposta a un problema plantejat des de l’inici, són les principals eines que s’utilitzen en el projecte. Els projectes es dissenyaran col·laborativament amb l’ajuda d’un claustre cohesionat que aposta per l’educació solidària com a motor de la societat i del foment dels valors. Finalment, i mitjançant una plataforma de crowdfunding – crowdsourcing de material, no només la comunitat educativa podrà participar en cedir el material per a crear l’enginy, sinó que també s’obrirà la comunitat a la que es destina. Tot el material, en al mesura del que sigui possible serà cedit, reciclat o reaprofitat. Els productes podran ser diversos: una barana per ajudar a pujar unes escales, un banc fet amb material reciclat, unes taules per a que els més petits juguin o dibuixin en un parc. Seran els alumnes els que planificaran, dissenyaran, treballaran col·laborativament entre ensenyaments o famílies educatives del centre, aconseguiran els materials, crearan, i regalaran solidàriament els enginys al seu entorn.

 La motivació i el treball col·laboratiu en Desing Thinking entre alumnes de diversos cicles, serà el motor que estirarà el projecte. Els professors hi serem per a guiar-los en un segon pla, i donar-los tot el protagonisme que es mereixen. Des d’una base teòrica de coneixements, la pràctica serà el resultat més directe de tot el procés: diversos enginys creats pels alumnes i cedits a la seva comunitat.


Seguretat, manteniment i anàlisi de riscos en els laboratoris químics

Pilotatge Curs 18-19- Departament de Química
Implementació curs 19-20

Mitjançant un bloc, i amb l'ús de la realitat virtual i els tours pel laboratori es posa a disposició d'alumnes, professors i personal d'administració i serveis, informacions i materials diversos per a fer del treball al laboratori minimitzant-ne els riscos associats. S'han utilitzat eines com Google Sites per a la creació del bloc, amb exercicis creats amb formularis d'autoavaluació, coavaluació amb Corubrics. Els alumnes han fet fotografia panoràmica amb P360 i esfèrica amb amb la càmera, Google Street View. 

Amb les imatges s'ha creat una ruta amb Roundme, que ajuda a veure i viure en primera persona els riscos potencials de les instal·lacions en les que han de treballar. Les visites virtuals es poden fer a través d'ordinador, tauleta, o ulleres de realitat tipus Cardbord. 

Finalment, els alumnes de Cicle de Formació de Grau Superior de Química Ambiental han creat un programa de Manteniment i Seguretat de les Instal·lacions dels laboratoris, en la que els alumnes. Des del bloc, han estudiat una part dels continguts teòrics, i han proposat millores d'instal·lacions: d’aigua corrent i desaigües,elèctriques, i els sistemes de seguretat associats, revisió del sistema d'avís i control d'incendis i les explosions, equips amb flama i gasos a pressió, equips de protecció i d'equips de seguretat.

Cada una de les pàgines ha estat creada per un grup reduït d'alumnes que han esdevingut alumnes experts, per assessorar als seus companys en altres activitats del centre. 



mManagement de Laboratoris

Pilotatge: Curs 18-19- Departament de Química
Implementació curs 19-20
PLA D'IMPLANTACIÓ D'UNA SOLUCIÓ TECNOLÒGICA EN LABORATORIS DOCENTS
Sol ser un repte el saber on són alguns productes químics en els armaris dels laboratoris. Si a més aquests armaris són de productes inflamables, amb unes portes de seguretat gruixudes, i evidentment no transparents la cosa es complica encara més. I si els reactius estan en neveres o en congeladors, el repte de buscar-los pot ser encara més gran, amb el temps en contra perquè els sensors de temperatura no es disparin i es s'activi un alarma de temperatura. A més, els reactius químics per llei han de tenir associats una fitxa de seguretat. 

Les fitxes estan disponibles per a cada producte de manera general . Totes les dades de gestió del reactius i seguretat s'han integrat de manera col·laborativa i revisada per parells, amb Google Sheets. Els alumnes podran generar automàticament totes les etiquetes de reactius. Els equips docents podran incloure també totes les dades de seguretat en les pràctiques de laboratori. Al projecte s'han assolit diversos objectius generals que es solucionen de manera tecnològica en col·laboració amb els alumnes. L'ús de dispositius al laboratori serà a partir del proper curs, una eina més igual que la bata de seguretat o les ulleres.
Publicació a: https://toolbox.mobileworldcapital.com/experiencia/mmanagement-de-laboratoris/995 



mManagement d'Equips de Laboratori


Pilotatge: Curs 18-19- Departament de Química
Implementació curs 19-20


LA D'IMPLANTACIÓ D'UNA SOLUCIÓ TECNOLÒGICA EN GESTIÓ D'EQUIPS DE LABORATORIS DOCENTS
Els laboratoris de l'Institut Comte de Rius aporten als seus estudiants les millors condicions ambientals, instal·lacions, materials i tecnologies per facilitar al màxim l'aprofitament del temps que dediquen de forma presencial al centre. Igualment, s'ha dotat a tots els estudiants de les facilitats tecnològiques habituals, generant un espai al núvol per facilitar les condicions personals de formació-aprenentatge mitjançant la digitalització de totes les instruccions d'equips Investigació, incidències, calibratges i verificació i registres d'ús dels equipaments, equips auxiliars i preparació de reactius. A tots ells s'hi accedeix mitjançant codis QR en etiquetes, i en els guions de pràctiques del laboratori que elaboren els docents.