Doctopus- Avaluació de treballs escrits en Línia


AVALUACIONS DE TREBALLS ESCRITS EN LÍNIA


Hola Innovadors i innovadores!

Aquests dies en els que l'Institut Comte de Rius el tenim tancat, et volem proposar una sèrie de recursos que et poden ser d'utilitat.  Com avaluem als nostres alumnes en línia sense haver de descarregar constantment els documents en el nostre dispositiu? Quines eines tenim disponibles? Quins recursos ens poden automatitzar l'avaluació de les tasques a partir de rúbriques?

En l'article anterior t'hem ofert diversos bancs de rúbriques, on cercar eines escalades per a avaluar els alumnes en diversos aspectes.  L'avaluació a través de tasques escrites és gairebé un fet implícit de l'educació; però, resulta desafiant per als docents anar més enllà de la certificació del saber fer de l'avaluació un espai veritablement transparent i equitatiu.

 Una manera de realitzar l'avaluació formativa suposa elaborar  un conjunt de  pautes d'avaluació per a treballs escrits, amb un ítems i unes escales en funció dels continguts. Moltes vegades en les diverses assignatures, fins hi tot alguns docents del centre orienten als seus alumnes sobre com seran avaluats, i n'hi ha que prèviament els ensenyen les regles de l'avaluació: la rúbrica.

Cal trobar espais per possibilitar la interacció entre docent i alumnat, la construcció col·laborativa de les pautes i canvis en concepcions i pràctiques sobre com realitzar l'avaluació dels treballs escrits.

L'eina que us mostrarem , permet avaluar treballs que han estat lliurats en línia. Ha quedat clar que CORUBRICS te moltes potencialitats. Aquesta és més senzilla, però no per això menys efectiva. Realment, te una part una mica més feixuga d'instal·lació de complements, però una vegada provada, i des de que permet incloure àudios a les avaluacions, la fa molt atractiva també.

Si no vols apostar per Google Classroom o Moodle, que compleix les mateixes funcions, és més intuïtiu i, per descomptat, està enriquit amb altres utilitats. Moodle és un entorn més estanc i menys interactiu, Classroom té una pega, que no està a la mà de molts professors decidir si el poden utilitzar, i és que el Centre el que ha de posseir GSuite (Google Apps for Education), com és el nostre cas, però encara no s'ha habilitat que els alumnes, des del seu correu GMAIL hi accedeixin.

En cas contrari Doctopus compleix la tasca avaluativa ja que permet crear carpetes de forma automàtica per a cada un dels alumnes de la classe, així com, compartir arxius amb cada un d'ells. Doctopus és un full de càlcul de Google desenvolupat per Andrew Stillman, que poden ajudar els professors a gestionar el flux de treball compartit en en els seus comptes de Google Drive. 

El concepte bàsic darrere d'aquesta eina, és permetre als professors compartir documents ràpidament amb tots els estudiants en un planter, supervisar l'ús de documents compartits, i donar als estudiants una retroalimentació dins d'aquest full de càlcul. Transparència en les notes des del primer moment.

Tot funciona sota l'entorn de Drive, però, a diferència de Classroom, no cal tenir un domini personalitzat, únicament amb  obrir un compte de Google normal és suficient. Cal informar a les famílies en cas de menors, ja que han d'autoritzar al seu ús.

  • Instal·lació del Complement per a Crhome GORUBRICS  (Goobric Web App Launcher)
  • Instal·lació del Complement DOCTOPUS 


Et deixem un parell de tutorials de com fer aquesta instal·lació, i de com funciona. És molt més senzill, per a tenir carpetes individuals de treball, si decideixes gestionar el lliurament de tasques en carpetes i fer l'avaluació on-line, sense haver de descarregar cap arxiu.









Coordinació TAC- SPRING Comte de Rius